ICOANE
In organizatiunea bisericii romano-catolice sunt intrebuintate icoane si chipuri. Ele apartin cultului religios, care datina omeneasca, dupa cum a zis Isus, vine de la Diavolul (Matei 15:1-9; Ioan 8:44). Despre icoane zice autoritatea catolica: "RELIGIUNE. - in fiecare forma de religie este cuprinsa convingerea ca Fiinta (sau fiintele) misterioasa, supranaturala stapaneste viata si soarta oamenilor... Deaceea, in intelesul cel mai strict, religiunea in sens subiectiv este dispozitiunea de a recunoaste atarnarea noastra de Dumnezeu, si in sens obiectiv este recunoasterea voluntara a acestei atarnari prin fapte de omagiu... Religiunea crestina a permis intrebuintarea de statui si icoane, care reprezinta pe Fiul lui Dumnezeu ce s-a facut om, pe sfinti si pe ingeri. Aceste chipuri sunt un ajutor admisibil spre a edifica, deoarece cinstea ce li se da este numai relativa, prin faptul ca ea se da prin icoane acelor fiinte pe care le reprezinta ele. Aceasta se poate asemana cu onoarea relativa ce se da steagului natiunii" ( The Catholic Encyclopedia", vol. XII).
Aceasta datina este o calcare directa a legii lui Dumnezeu si arata prin aceasta ca vine de la Diavolul spre a insela pe popor.
Iehova a dat tuturor acelora care voiesc sa-i placa porunca neschimbatoare: "Sa nu ai alti dumnezei afara de Mine. Sa nu-ti faci chip cioplit, nici vre-o infatisare a lucrurilor cari sunt sus in ceruri, sau jos pe pamant, sau in apele mai de jos decat pamantul. Sa nu te inchini inaintea lor, si sa nu le slujesti; caci Eu, Domnul, Dumnezeul tau, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc nelegiuirea parintilor in copii pana la al treilea si al patrulea neam al celor ce ma urasc" (Exodul 20:3-5).
Iehova Dumnezeu a dat aceasta lege spre a ocroti pe poporul sau de inchinarea la Diavol. Planul Diavolului este de a intoarce pe neamul omenesc de la Dumnezeu; si tot ce tinde la aceea de a intoarce mintea de la Iehova si de la Christos este in mod clar o uneltire a Diavolului. Invatatura catolica despre intrebuintarea icoanelor in cult nu este sprijinita deloc de Sfanta Scriptura. Dimpotriva, fiecare text biblic care se refera la chipuri dovedeste ca cultul chipurilor este o uraciune in ochii lui Dumnezeu (Exodul 32:7-11; Habacuc 2:18). "Atunci se arata omul cat este de prost cu stiinta lui, si orice argintar ramane de rusine cu chipul lui cioplit; caci idolii lui nu sunt decat minciuna, si nu este nici o suflare in ei; sunt un lucru de nimic, o lucrare inselatoare, si vor pieri, cand va veni pedeapsa" (Ieremia 10:14,15).
Pentruce sa voiasca cineva sa se inchine la un chip a lui Christos Isus, cand el traieste si in numele lui se poate ruga la Iehova? Isus a dat urmasilor lui o rugaciune model, dupa cum este amintita in Matei 6:9-15. Este privilegiu fiecarui crestin sa se adreseze lui Iehova Dumnezeu in numele lui Christos Isus fara ajutorul preotului sau a unei alte persoane si fara sa intrebuinteze ceva icoane sau chipuri. "Si orice veti cere in Numele Meu, voi face, pentruca Tatal sa fie proslavit in Fiul" (Ioan 14:13). "Pentru ca orice veti cere de la Tatal, in Numele Meu, sa va dea" (Ioan 15:16).
"The Catholic Encyclopedia" citata mai sus aseamana intrebuintarea unor astfel de chipuri cu onoarea ce se da steagului unei natiuni. Aceasta dovedeste ca salutarea icoanei este o ceremonie religioasa, fiindca un astfel de salut atribuie mantuirea lucrului al carui simbol este icoana. MAntuirea omenirei insa nu poate veni numai de la Iehova Dumnezeu prin Christos Isus (Faptele Apostolilor 4:12). Contrar Bibliei, de la Ierarhia catolica pleaca o miscare de a sili pe copiii de scoala sa salute steagul. Prin aceasta se intentioneaza a-i sili sa practice o forma de religie care inseamna o calcare directa a legii lui Dumnezeu. Chiar si numai faptul acesta arata ca aceasta este o uneltire vicleana a Diavolului de a intoarce pe creaturi de la Iehova spre a realiza provocarea laudaroasa a lui Satan adresata lui Dumnezeu ca poate sa intoarca pe oameni de la el (Iov 2:4-6).
Chipurile n-au fost intrebuintate nici de apostoli si nici de primii crestini, ci ele au fost introduse pentru prima oara de organizatiunea romano-catolica. o autoritate bine cunoscuta zice: "CULTUL ICOANELOR...II. In biserica crestina. - Icoanele au fost necunoscute in inchinarea primilor crestini; si acest fapt a devenit o baza a unei invinuiri a paganilor adusa in contra crestinilor ca sunt ateisti... III. Venerarea icoanelor in biserica romano-catolica... Bellarmine zice ca 'icoanele lui Christos si ale sfintilor nu trebuiesc venerate numai in mod simbolic, ci cu totul pozitiv. Rugaciunile sa fie adresate asa dar direct la icoane si nu numai asa ca si cum ar fi adresate la aceia pe care - i reprezinta icoanele... Icoana insusi este sfanta intr-o masura anumita, si anume prin asemanarea sa cu sfantul, prin sfintirea ei si prin intrebuintarea ei la inchinare; din aceasta urmeaza ca icoanele insusi nu sunt indreptatite la aceeasi onoare ca Dumnezeu, CI LA ONOARE MAI PUTINA' (Deimaginibus, I. ii, c. x.)... Bonaventura a tras din aceasta o cocnluzie justa: 'Intrucat venerarea ce i se da icoanei lui Christos, i se da lui Christos insusi, este potrivit de a te inchina la icoana lui Christos' (Cultus latriae, I. iii, dist. 9, art. 1, qu. 2)...Aceleasi argumente care sunt intrebuintate astazi de Biserica romana spre a apara cultul chipurilor, au fost lepadate de crestinii primelor trei secole cand au fost intrebuintate la apararea cultului idolilor. Paganii au zis: "noi nu ne inchinam la chipuri ci la aceea pe care ii reprezinta aceste chipuri". (Mc Clintok and Strong's Cyclopedia, volumul IV, editia 1876).
Aceasta datina este o calcare directa a legii lui Dumnezeu si arata prin aceasta ca vine de la Diavolul spre a insela pe popor.
Iehova a dat tuturor acelora care voiesc sa-i placa porunca neschimbatoare: "Sa nu ai alti dumnezei afara de Mine. Sa nu-ti faci chip cioplit, nici vre-o infatisare a lucrurilor cari sunt sus in ceruri, sau jos pe pamant, sau in apele mai de jos decat pamantul. Sa nu te inchini inaintea lor, si sa nu le slujesti; caci Eu, Domnul, Dumnezeul tau, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc nelegiuirea parintilor in copii pana la al treilea si al patrulea neam al celor ce ma urasc" (Exodul 20:3-5).
Iehova Dumnezeu a dat aceasta lege spre a ocroti pe poporul sau de inchinarea la Diavol. Planul Diavolului este de a intoarce pe neamul omenesc de la Dumnezeu; si tot ce tinde la aceea de a intoarce mintea de la Iehova si de la Christos este in mod clar o uneltire a Diavolului. Invatatura catolica despre intrebuintarea icoanelor in cult nu este sprijinita deloc de Sfanta Scriptura. Dimpotriva, fiecare text biblic care se refera la chipuri dovedeste ca cultul chipurilor este o uraciune in ochii lui Dumnezeu (Exodul 32:7-11; Habacuc 2:18). "Atunci se arata omul cat este de prost cu stiinta lui, si orice argintar ramane de rusine cu chipul lui cioplit; caci idolii lui nu sunt decat minciuna, si nu este nici o suflare in ei; sunt un lucru de nimic, o lucrare inselatoare, si vor pieri, cand va veni pedeapsa" (Ieremia 10:14,15).
Pentruce sa voiasca cineva sa se inchine la un chip a lui Christos Isus, cand el traieste si in numele lui se poate ruga la Iehova? Isus a dat urmasilor lui o rugaciune model, dupa cum este amintita in Matei 6:9-15. Este privilegiu fiecarui crestin sa se adreseze lui Iehova Dumnezeu in numele lui Christos Isus fara ajutorul preotului sau a unei alte persoane si fara sa intrebuinteze ceva icoane sau chipuri. "Si orice veti cere in Numele Meu, voi face, pentruca Tatal sa fie proslavit in Fiul" (Ioan 14:13). "Pentru ca orice veti cere de la Tatal, in Numele Meu, sa va dea" (Ioan 15:16).
"The Catholic Encyclopedia" citata mai sus aseamana intrebuintarea unor astfel de chipuri cu onoarea ce se da steagului unei natiuni. Aceasta dovedeste ca salutarea icoanei este o ceremonie religioasa, fiindca un astfel de salut atribuie mantuirea lucrului al carui simbol este icoana. MAntuirea omenirei insa nu poate veni numai de la Iehova Dumnezeu prin Christos Isus (Faptele Apostolilor 4:12). Contrar Bibliei, de la Ierarhia catolica pleaca o miscare de a sili pe copiii de scoala sa salute steagul. Prin aceasta se intentioneaza a-i sili sa practice o forma de religie care inseamna o calcare directa a legii lui Dumnezeu. Chiar si numai faptul acesta arata ca aceasta este o uneltire vicleana a Diavolului de a intoarce pe creaturi de la Iehova spre a realiza provocarea laudaroasa a lui Satan adresata lui Dumnezeu ca poate sa intoarca pe oameni de la el (Iov 2:4-6).
Chipurile n-au fost intrebuintate nici de apostoli si nici de primii crestini, ci ele au fost introduse pentru prima oara de organizatiunea romano-catolica. o autoritate bine cunoscuta zice: "CULTUL ICOANELOR...II. In biserica crestina. - Icoanele au fost necunoscute in inchinarea primilor crestini; si acest fapt a devenit o baza a unei invinuiri a paganilor adusa in contra crestinilor ca sunt ateisti... III. Venerarea icoanelor in biserica romano-catolica... Bellarmine zice ca 'icoanele lui Christos si ale sfintilor nu trebuiesc venerate numai in mod simbolic, ci cu totul pozitiv. Rugaciunile sa fie adresate asa dar direct la icoane si nu numai asa ca si cum ar fi adresate la aceia pe care - i reprezinta icoanele... Icoana insusi este sfanta intr-o masura anumita, si anume prin asemanarea sa cu sfantul, prin sfintirea ei si prin intrebuintarea ei la inchinare; din aceasta urmeaza ca icoanele insusi nu sunt indreptatite la aceeasi onoare ca Dumnezeu, CI LA ONOARE MAI PUTINA' (Deimaginibus, I. ii, c. x.)... Bonaventura a tras din aceasta o cocnluzie justa: 'Intrucat venerarea ce i se da icoanei lui Christos, i se da lui Christos insusi, este potrivit de a te inchina la icoana lui Christos' (Cultus latriae, I. iii, dist. 9, art. 1, qu. 2)...Aceleasi argumente care sunt intrebuintate astazi de Biserica romana spre a apara cultul chipurilor, au fost lepadate de crestinii primelor trei secole cand au fost intrebuintate la apararea cultului idolilor. Paganii au zis: "noi nu ne inchinam la chipuri ci la aceea pe care ii reprezinta aceste chipuri". (Mc Clintok and Strong's Cyclopedia, volumul IV, editia 1876).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu